Hogyan épült a ma már 55 éves Dráva-híd Barcsnál?
Hogyan kezdődött, majd folytatódott a barcsi Dráva-híd építése? Hányadik volt ez a mai a közúti hidak sorában? Mitől vált szükségessé az építés és ki finanszírozta? Ezekre a kérdésekre is választ kapnak azok, akik megtekintik a Dráva Közérdekű Muzeális Kiállítóhely legújabb tárlatát.
Még moziztak is a kiállításmegnyitó résztvevői, hisz a rendezők a hídavatáson készült korabeli mozgóképeket levetítették. A felvételt a barcsi Varga István készítette, Váray Károly digitalizálta, a nézők pedig a régi barcsi mozi székein ülve idézhették fel az átadás ünnepélyes pillanatait. Szamonek Vera, a kiállítóhely munkatársa elmondta 55 évvel ezelőtti magyar és horvát slágerekkel is készültek, melyeket szintén hallgathatnak a látogatók, miközben a hídépítés mozzanatait követik a tárlat fotói segítségével.
Szemere Antal építész, Barcs díszpolgára a megnyitó alkalmával a híd szerkezetéről is elárult részleteket, és mint fogalmazott, fantasztikus munkát végeztek a tervezők, kivitelezők egyaránt. A tablókon is nyomon követhető az első fahíd, majd a következő vashíd története, és Szemere Antal is beszélt arról, melyiknek mi volt az előnye és hátránya. Azt is megtudhattuk, hogy a mai barcsi Dráva-híd volt az első, nagynyílású, szekrénytartó kialakítású híd Magyarországon. A híd nagyságát az is meghatározza, hogy építéséhez felhasználták a régi vashíd alépítményeit is.
Felesége, Szemere Márta pedig felidézte, hogy élte meg diákként a hídavatás pillanatait, melyen magyar és horvát művészeti csoportok is részt vettek, valamint megyei és állami vezetők egyaránt. Ennek eseményei követhetők nyomon a kisfilm segítségével.
Műsorajánló
Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!
Képújság
Legfrissebb hirdetéseink!