Még szokjuk az esti ügyintézést
Szívesebben megyünk ide ügyet intézni, mint egy bankba - mondják az emberek. Az eddigi vélemények alapján pozitív a barcsi Kormányablak fogadtatása.
A Barcsi Járási Hivatal vezetőjével, Racsek Józseffel beszélgettünk a kormányablak létrehozásáról és működésének tapasztalatairól.
Mint ismert, korábban az önkormányzatok kapták a feladatokat, finanszírozás nélkül. Ennek egyenes következménye lett az önkormányzatok eladósodása. 2010-ben a kormányváltás után kettéválasztották a feladatok kezelését. Az állampolgárok állammal kapcsolatos ügyeinek intézése a Kormányhivatalokhoz került, ami a helyi ügyeket illeti, az pedig az önkormányzatokhoz. A cél az volt, olyan feltételek jöjjenek létre, hogy a lakosság lakhelyétől számított 30 km-en belül minden ügyét el tudja intézni. Ehhez kellett a Járási Hivatalokat létrehozni. A hivatalok 2013. január elsejével jöttek létre. A hivatal végpontja az ügyintézéseknél a Kormányablak.
Barcs szerencsés helyzetben volt, ugyanis nagyon jó kapcsolat volt az önkormányzat és a megalakult Járási Hivatal vezetése között. Így az épületen belüli elhelyezés, a szakdolgozók átvétele is zavartalanul történhetett meg. Ezek a kedvező feltételek tették lehetővé, hogy Somogy megyében elsőként Barcson került a Kormányablak kialakításra, mely egy akadálymentesítési program keretében, EU-s és hazai pénzügyi forrásokból valósult meg.
Racsek József
A Kormányhivatal hét munkaállomásból áll, egy fotófülke, öt okmányos és egy ,maga a Kormányablak, amely a tudástár. Ez utóbbi mögött olyan informatikai háttér van, hogy az ügyfél minden kérdésére a megoldást ki tudják választani, s ennek megfelelően intézik ügyét. Fontos tudni, hogy az állampolgárok munkanapokon 20 óráig intézhetik ügyeiket, így nem kell munkaidőből eljönni, ez a munkáltatóknak is előnyös. Tizenegy munkatárs dolgozik az állomásokon, minden munkatárs rendelkezik a szükséges szakirányú képzettséggel.
A Kormányablakban hetente átlagosan 800 ügyet intéznek, ezek főként okmányokkal kapcsolatosak. Naponta statisztikákat készítenek. Ebből az is jól látszik, hogy a délutáni, 16 óra utáni ügyintézés még nagyon alacsony, mindössze 5-6 ügyet jelent naponta.
Tapasztalat az, hogy rengeteg lejárt érvényességű okmány van az embereknél, ezen egyszerűen lehetne és kellene is változtatni, hangsúlyozza a hivatal vezetője. Erre jó megoldás, hogy mindenki egyszer regisztráljon az ügyfélkapun. Ezt követően mindenki az okmánya érvényességének lejárata előtt 60 nappal, majd 30 nappal SMS értesítést kap. Így elkerülhetők a büntetések.
Az ügyfelektől eddig csak pozitív visszajelzéseket kaptak. Ugyancsak a munkaállomásokon dolgozó munkatársak hangulatán is érzékelhető naponta a jó kedély, a szívesen végzett munka
/P.R./
Műsorajánló
Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!
Képújság
Legfrissebb hirdetéseink!