Már csak két nap és újra vonatozhatunk Szigetvár után is
Mint arról mi is beszámoltunk, egy héttel meghosszabbították az október végégig tervezett vágányzárat Szigetvár és Szentlőrinc között. Jó hír, hogy már csak két nap kell vonatpótló buszokra szállni...persze ettől még a Szombathely felől érkező vonatok késése nem szűnik meg, de legalább Barcstól tartható lesz a menetidő.
A tájékoztató szerint az érintett vonalszakasz egy-egy pontján a tervezettnél nagyobb arányú beavatkozásra volt szükség ahhoz, hogy az állandó és időszakos vízfolyások okozta műszaki kockázat felszámolható, az újbóli kialakulása pedig megelőzhető legyen.
A vágányzár feloldását – a vasúti közlekedés újbóli megindulását – követően szükség lesz utószabályozási munkálatokra is; ezek a magasabb sebességen történű közlekedés folyamatos tesztelését, illetve a megengedett sebesség fokozatos emelését jelentik. Az összes sebességkorlátozás megszüntetése várhatóan a vonatközlekedés újraindítása után néhány héttel történhet meg. A felújított pálya akkortól a korábbinál kiszámíthatóbb és biztonságosabb közlekedést, a menetrendszerűség javulását és a késések csökkenését teszi lehetővé.
A kivitelezés befejeztével Somogyban a Dráva-menti települések, valamint Baranyában Szentlőrinc és Szigetvár térségének lakosai számára gyorsabb, megbízhatóbb eljutást biztosítanak majd a személyvonatok, valamint a két vármegyeszékhelyet, Pécset és Szombathelyt összekötő Pannónia InterRégiók. A Barcs–Szigetvár–Szentlőrinc–Pécs útvonalon menetrend szerint csúcsidőszakban óránként, azon kívül kétóránként közlekednek a vonatok.
Az átépítésre váró vasúti pályatest alapjának – csak a teljes feltárással megismerhető – állapota hátráltatta a Szentlőrinc–Szigetvár szakaszon zajló felújítási munkálatokat. Az állandó és időszakos vízfolyásokkal és árkokkal sűrűn keresztezett vonalszakasz egyes részei olyan rossz állapotban voltak, annyira el voltak sárosodva, hogy a nagygépes rostálás során kiderült: szinte a teljes ágyazatot cserélni kell, az eredetileg tervezett mennyiségű zúzottkő többszörösét kellett pótolni a vasúti pálya szintbe hozásához, a megfelelő stabilitás biztosításához, olvasható a mavcsoport.hu oldalon.
Műsorajánló
Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!
Képújság
Legfrissebb hirdetéseink!